Kan ik deze (wiet) planten nu al kweken?

http://www.azarius.nl/seedshop/autoflowering/speed_devil_sweet_seeds/

Zijn auto flowering en er staat in de beschrijving voor elk moment van het jaar.. Dus zou ik ze nu al eigenlijk kunnen buiten zetten?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.wietzaadjes.nl/shop/main.php deze is een stuk goedkoper dan jij in je linkje hebt staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@fiederieke Kweken is anders dan gebruiken. leuk zak centje.

Het beste antwoord

Dat kan, maar ik zou het niet aanraden.

Een weedplant heeft voor een goeie groeiperiode 16-18 uur licht per dag nodig, en daar kom je nu niet eens bij in de buurt waardoor je kleine, slappe plantjes krijgt waar geen grote toppen op kunnen groeien.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat de planten gaan bloeien bij een cyclus van 12 uur licht, 12 uur donker.
Aangezien we nu meer richting de 12/12 zitten heb je een grote kans dat als er al iets groeit, het zo snel als mogelijk in bloei probeert te komen waardoor je naast een klein, slap plantje ook kleine onderontwikkelde topjes krijgt.

Advies van een huiskweker (ikzelf)
wacht tot het voorjaar,of het begin van de zomer.
Dan kan je ze lang laten staan waardoor je maximale groei en opbrengst bewerkstelligt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zal er voor de zekerheid nog even aan toevoegen dat ik de site goed bekeken heb, en het ziet er opzich goed uit,
maar licht is echt onwijs belangrijk is voor de ontwikkeling van de plant. ik heb ruime ervaring met verschillende soorten en als je voor het maximale gaat moet je wachten op de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter wachten tot ong. half april?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets eerder kan ook wel, ik zet mn purple standaard half/eind maart buiten afhankelijk van de zon op dat moment. zodra de dagen langer worden dan de 12 uur is het in principe "veilig" en het voorjaar leent zich daar meestal wel voor.
Fijne kweek ouwe !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Macht der gewoonte ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spijtig om toch weer leeftijd erbij te betrekken, maar oke, bedankt BSB!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik maakte me niet druk om het woordje ''ouwe'' hoor;')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (4)

aan te raden is eerst voortrekken binnen en na ijsheiligen pas na buiten dat is na 12/13 mei dat houd in dat het dan niet meer vriest.
kou is funest voor de wietplant buiten .
trek ze binnen maar voor onder een tl buis cool white-dag licht.
is het gefeminiseerd zaad of gewoon .
als het gewoon zaad betreft hou dan rekening met ,dat je de mannetjes van de vrouwtjes moet selecteren .
schrik niet dat is het simpelste van het simpelste maar je moet het wel doen ,of wil je nog meer zaden hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland mag je vijf wietplanten thuis zelf kweken. Daar heb je geen dure lichtapparatuur voor nodig; je kan ze in de tuin of op een balkon in de zon zetten. Wietplanten doen het ook goed in huis voor een raam. Thuiskweek is onderdeel van het gedoogbeleid. Bij ontdekking door de politie wordt bij minder dan 5 planten zonder gebruik van een groeilamp niet tot vervolging over gegaan.
De verdere behandeling vindt je op de onderstaande link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou ze nog niet buiten zetten er zit nog steeds vorst aan de grond ,en ze hebben inderdaad veel licht nodig het beste een tl lamp er boven hangen ,
13 jaar geleden
als je wilt gaan auto floweren dan zou ik daar wel rond juni mee beginnen.. zie even jouw andere topic voor misschien toch een eventueele vervanger.. (je zou ook haast geen tot geen voeding hoeven te gebruiken bij dat soort planten.)